کنفرانس ايالتي نورد راين ويست فال آلمان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان تدوير گرديد
مشعل مشعل

کنفرانس کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان و عده يي از فعالين سياسي ايالت نورد راين ويست فال آلمان اخيراً به منظور ايجاد شورای شهری ايالتي نورد راين ويست فال آلمان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در شهر برخ کامن تدوير يافت .

کارکنفرانس را حميد کيانور يکي از فعالان سابقه دارسياسي افتتاح نموده،حضور اشتراک کننده گان را خيرمقدم گفته و با صحبت چند پيرامون ايجاد کميته های ايالتي آلمان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان که در برگيرنده همه نيروهای ملي – مترقي و ميهن پرست است ،اجندای کار کنفرانس را پيشنهاد نمود که با اتفاق آرأ به تصويب رسيد.

متعاقباً با درنظرداشت مواد اساسنامه و رهنمودهای مجلس موسسان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان،هيات اجرلئيه شورای ايالتي نورد راين ويست فال آلمان با ترکيب پنج نفر با رأی سری در فضای دموکراتيک انتخاب گرديدند که عبارتند از :

1-   عبدالغني هدفمند

2-   عبدالباقي رزاقي

3-   محمدزبيرشيرزاد

4-   محمدهمايون صادقي

5-   عبدالهادی غفاری

 

سپس اعضای هيات اجرائيه آقای عبدالغني هدفمند را به صفت رئيس شورای ايالتي نورد راين ويست فال آلمان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان برگزيدند.

متعاقباً آقای محمودبريالي يکي از پيش کسوتان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان با سخنراني رهنمودی خويش جريان حوادث تاريخي را از ايجاد ح.د.خ.ا  تا تشکل نهضت فراگير مورد ارزيابي قرار داده و پيرامون فراز و نشيب های مبارزه سياسي و نقش روشنفکران در آن صحبت مبسوط و همه جانبه نموده، دستاوردهای جريان چپ دموکراتيک در کشور با ارائه فاکت ها به بررسي گرفت .

رفيق بريالي در ادامه صحبت اش چنين افزود: بر ماست تا به خاطر تقويه صفوف نهضت فراگير با برخورد خردمندانه و عشق به خواست های نهضت که همانا خواست همه مردم زحمتکش کشور ما مي باشد به دور آن بسيج گرديم و به سوی علاقه مندان اين نهضت راه مانرا بگشايم ،زيرا همين اکنون زمينه های خوبي برای بسيج نيروهای ملي و وطنپرست بدرو نهضت بيشتر از هر زمان ديگر فراهم است .پس بايد برای کار و فعاليت بيشتر نه تنها رفقای غير فعال خويش را،بلکه همه آناني که بنا بر مسايل مختلف از اين پروسه دور هستند،برای مبارزه دادخواهانه و دموکراتيک بدور نهضت فراگير دعوت نماييم و در صلح و آشتي همديگر را در آغوش کشيده و به همديگر تفهيم نماييم که جفا خواهد بود تا از راهي که همه نيرو و انرژی مانرا وقف نموده ايم عدول نموده و خاموشي را احتيار داريم .زيرا اين راه ،راه عدالت و سعادت توده های زحمتکش کشور ما و راه دموکراسي و شگوفايي کشور است .

اما اين را هم نبايد ناديده گرفت که مبارزه يک امر داوطلبانه است و جاده يي که در آن روانيم ميدان مليونها انسان زحمتکش کشور ما است که برای آزادی،خوشبختي و رفاه همگاني در تکاپو هستند.اين جاده پر از درد،رنج و خون است و پرچم آن از قطره های خون هريک ما و شما رنگين بوده و بايد به خاطر احترام و حرمت به همه آناني که در اين راه شريفانه و انساني خون های شيرين شانرا ريختانده اند،اين پرچم را با افتخار و سربلند در اهتزاز و برافراشته نگهداريم .

رفقا! انتخاب هيات اجرائيه تانرا که خود يک مسوليت است، شادباش گفته و خود را در فعاليت سياسي با شما يکجا مي شمارم  و به فال نيک مي گيرم که اين کميته؛کانوني برای بسيج همه رفقا وساير نيروهای ملي و ميهن پرست باشد .بناً در اين امر بزرگ موفقيت و پيروزی های هرچه بيشتر تانرا آرزو مي نمايم .

سپس آقايان علي احمدصارم،زلمي ،زبير شيرزاد صحبت نموده و هريک پيرامون وظايف و مسوليت های اعضای نهضت فراگير در مرحله حساس کنوني روشني انداختند.

محمدهمايون صادقي يکتن ديگر از سخنرانان در قسمتي از سخنانش چنين گفت :

امروز وطن و مردم يکبار ديگر مسوليت خطيری را در راه تامين دموکراسي بدوش ما انداخته است و از ما مي طلبند تا در راه تحقق عدالت اجتماعي،تامين دموکراسي،صلح و ثبات سياسي با خردمندی و تحليل از وضعيت سياسي کنوني جهان و منطقه کار مانرا تلفيق دهيم .ما در راستای همگرايي همه نيروها و گرايش های ملي – دموکراتيک،ازادی خواه و تجددگرا و ميهن پرست هستيم و نبايد در اين راه از هيچ وقف و فداکاری بخاطر تحقق آرمانهای والا و انساني مردمان زحمتکش کشور ما دريغ ورزيم . ما بايد چون رهروان پيشين اين راه انساني که همه هست و بود زنده گي شانرا در راه سعادت انسان وطن از دست دادند به مبارزه ادامه دهيم .زنده گي در گذر بوده و هيچ کس را بقای ابديت نيست ،پس بايد با نام های درخشان و کارنامه های پسنديده درفش مبارزه را به نسل های بعدی تحويل داد.

پس برماست تا از هرنوع اشتباه  جلوگيری کنيم و و با عشق و خرد جمعي در راه تحقق آرمانهای شريفانه نهضت فراگير به پيش برويم و چون انسانهای بلورين و پاک گذشته اين راه افتخار آميز با کار و مبارزه انساني خويش افتخار ابدی را کمايي داريم .چنانچه شاعر چه خوش سروده است :

مرد نميرد به مرگ مرگ از او نام جست

نام چو جاويد شد مردنش آسان کجاست

 

بعداً به تعداد يازده تن برای اشتراک در کار کنفرانس کشور آلمان انتخاب گرديدند.

کار جلسه در فضای دوستانه پايان يافت .

 

 

 


September 10th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها